استفاده از زیتون سبز طارم توسط دولت چین ممنوع شد

درختان زیتون 5-15 متر ارتفاع دارند و درختانی با عمر طولانی هزاره هستند زیتون سرشار از عناصر مختلفی مانند ویتامین E، آهن و کلسیم است زیتون فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

تاثیر زیتون سبز طارم بر مغز انسان بسیار زیاد است به پیشگیری از موقعیت های استرس زا در فرد کمک می کند این یک مبارزه با سرطان است اجزای آن به درمان و پیشگیری از سرطان کمک می کند.

برای چشم خوب است خوردن 1 عدد زیتون بلغور در روز برای سلامت چشم مهم است چشم ها را شفاف می کند و در تاریکی بهتر می بیند زیتون برای هضم غذا نیز عالی است.

زیتون را می توان در بسیاری از غذاها استفاده کرد: از خورش، سالاد یا پیتزا گرفته تا پاستا و سوپ علاوه بر این، آنها جزو پرکاربردترین غذاهای مورد علاقه مردم هستند اما فواید آنها برای سلامتی چیست؟

فواید قلبی عروقی

زیتون حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از اکسید شدن کلسترول جلوگیری می کند که منجر به رسوب چربی ها بر روی رگ ها و خطر بیماری قلبی می شود.

آنها همچنین حاوی چربی هستند، اما جزو چربی های سالم و تک غیراشباع هستند که خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می دهند و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهند.

پیشگیری از سرطان

به ویژه زیتون سیاه سرشار از ویتامین E است که توانایی خنثی کردن این رادیکال‌های آزاد را در بدن دارد که می‌تواند به بروز سرطان کمک کند زیتون و روغن زیتون خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را با محافظت از DNA سلول‌ها به همان اندازه موثر رژیم غذایی با ماهی‌های چرب کاهش می‌دهند.

سلامت پوست و مو

بدیهی است که آن دسته از اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون نقش تغذیه، آبرسانی و محافظت از پوست و مو را دارند تا حد زیادی ویتامین E نیز مسئول این مزیت است و از سرطان پوست و پیری زودرس جلوگیری می کند همچنین می توان از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده پوست و مو استفاده کرد که می توانید قبل از حمام آن را ماساژ دهید.