استفاده نایلون حبابدار کیلویی در تشک خوش خواب بهاره رهنما

امروزه استفاده از پلاستیک عادی شده است با این حال، عواقبی که آنها در محیط زیست و بقای گونه ها ایجاد می کنند، قابل مشاهده است. ما می توانیم تاثیر بصری را در انواع مکان های شلوغ برای اوقات فراغت اضافه کنیم.

همراه با تصمیمات دولت ها، راه حل در دستان ما است: کاهش مصرف و همچنین استفاده مجدد و بازیافت کلیدی است دستیابی به آن آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنیم.

کمی تاریخ در مورد پلاستیک

قبل از نایلون حبابدار کیلویی ساخته شده توسط انسان، از رزین های طبیعی مانند قیر، لاستیک ، لاک یا کهربا برای مصارف مختلف استفاده می شد پس از حدود 100 سال تحقیق و آزمایش، مواد پلاستیکی مختلف در دهه 50 ظاهر شد و رونق این ماده بود.

از ساخت لباس با نایلون، الیاف مصنوعی گرفته تا بسته بندی یا ساخت اسباب بازی، استفاده از پلاستیک در سراسر جهان چه در شهرهای بزرگ و چه در مکان های دورافتاده گسترش یافته است تا آنجا که برخی آن را  عصر پلاستیک  (به عنوان قیاس با سایر مراحل تاریخی انسان) می دانند.

محصولات ساخته شده با پلاستیک به سرعت و در مقادیر زیاد توسعه یافته اند. علاوه بر این که ممکن است قیمت ها نسبت به سایر طبیعی ها کمتر باشد و پیشرفت تکنولوژی، استفاده از پلاستیک افزایش یافته و تاثیر آن نیز افزایش یافته است.

محیط زیست دریایی بیشترین آسیب را می بیند و تخریب آن بیشتر از خشکی مضر است علاوه بر این، بیشترین درصد زباله های پلاستیکی را دریافت می کند. بر اساس گزارش ها، آنها بیش از 200 کیلو پلاستیک در ثانیه دریافت می کنند.

بین سال‌های 2010 تا 2013 دانشمندانی که تغییرات آب و هوایی در اقیانوس‌ها را مطالعه می‌کردند، 5 جزیره را شناسایی کردند که توسط این ماده تشکیل شده بود (2 جزیره در اقیانوس آرام، 2 در اقیانوس اطلس و 1 جزیره در اقیانوس هند).