با شوینده پوست چرب الیوکس راحت تر بخوابید

بسیاری از ما در مقطعی از زندگی، پوست چرب ناشی از تولید بیش از حد سبوم را تجربه خواهیم کرد.
مهم است که بدانید چگونه از پوست چرب مراقبت کنید تا از جوش های سرسیاه، جوش و سایر علائم آکنه جلوگیری کنید:

از پاک کننده های ملایم مانند شوینده پوست چرب الیوکس یا شیر پاک کننده استفاده کنید با مرطوب کننده بدون روغن، با مواد فعالی که سبوم را تنظیم می کنند، مرطوب
کنید  انتخاب کنید آرایش مبتنی بر آب و غیر کومدون زا همیشه در پایان روز آرایش را به خوبی پاک کنید از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، کم کربوهیدرات، قند و لبنیات پیروی کنید.

پوست چرب یا سبوره، سبوم اضافی است که معمولاً به شکل لکه های براق در نواحی مرکزی صورت، به ویژه پیشانی و بینی ظاهر میشود.

منافذ پوست گشاد شده و پوست ضخیم تر است در شدیدترین موارد، یک لایه چربی هنگام لمس پوست درک می شود سبوره همچنین می تواند روی پوست سر ایجاد شود و باعث شود موها احساس چربی و چسبندگی کنند.

عملکرد سبوم محافظت از پوست در برابر خشکی است بطور متناقض، پوست چرب اغلب روی سطح پوسته پوسته می شود و گاهی اوقات باعث ایجاد درماتیت سبورئیک در مرکز صورت و یا روی پوست سر می شود.

پوست چرب عمدتا در صورت و پوست سر شایع است زمانی اتفاق می افتد که غدد چربی در پوست بیش از حد کار می کنند و سبوم زیادی تولید می کنند.

خبر خوب این است که افراد با این نوع پوست در دراز مدت چین و چروک کمتری دارند خبر بد این است که می تواند شرایط مناسبی را برای جوش های سرسیاه، جوش ها و سایر علائم آکنه ایجاد کند .

تغییرات هورمونی می تواند باعث افزایش تولید سبوم شود هورمون ها در دوران بلوغ، قبل از پریود، در دوران بارداری و با یائسگی در نوسان هستند. استرس یا بیماری همچنین می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود و در نتیجه پوست چرب و آکنه ایجاد شود.