زیره سبز صادراتی و درمان شکستگی استخوان

زیره (Cuminum cyminum L) گیاهی یک ساله است که نه تنها یکی از محبوب ترین گونه های بذری است، بلکه یکی از قدیمی ترین و کشت شده ترین محصولات طبیعی معطر و علفی با خواص دارویی، غذایی و دارویی متعدد است به طور گسترده ای در صنایع نوشیدنی، غذا، مشروب، دارو، عطر و لوازم بهداشتی استفاده می شود هدف از این کار ارائه یک بررسی دقیق و به‌روز از قوم‌فارماکولوژی، فیتوشیمی و فعالیت‌های بیولوژیکی زیره بود.

قسمت‌های مختلف گیاه زیره سبز صادراتی (برگ، ساقه، ریشه و گل) دارای ترکیبات شیمیایی مشابه و متفاوتی است.

پتانسیل دارویی و سلامتی زیره عمدتاً به خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد التهابی، ضد دیابتی، حشره کش و تعدیل کننده ایمنی آن نسبت داده می شود با این حال، برای کشف اجزای جدید و کاربردهای زیره به مطالعات بیشتری نیاز است.

استفاده از محصولات گیاهی و سایر محصولات طبیعی برای مدیریت بیماری، چه برای پیشگیری و چه برای درمان، در سنین 1، 2، 3، 4، 5 شناخته شده است برخی از گونه های گیاهی گیاهی خوراکی مانند زیره سبز (Cuminum cyminum L) نیز هستند.

به دلیل دسترسی، ایمنی و مفید بودن، معمولاً به عنوان افزودنی های غذایی استفاده می شود زیره از خانواده Apiaceae، قبیله Ammineae و زیر قبیله Carinae است و دارای 2n = 14 کروموزوم 7، 1، 6 است.

زیره بعد از فلفل سیاه دومین گونه بذر محبوب است گیاهی یک ساله و همچنین یکی از قدیمی ترین و پرکشت ترین فرآورده های طبیعی معطر و علفی با خواص دارویی، غذایی و دارویی متعدد است زیره همچنین در صنایع نوشیدنی، غذا، مشروبات الکلی، دارو، عطر و لوازم بهداشتی کاربرد وسیعی دارد.

بومی است و در چندین مکان عمدتاً در آب و هوای خشک و نیمه خشک مانند چین، مصر، عربستان سعودی و مدیترانه و همچنین هند و ایران کشت می شود با این حال، بزرگترین مصرف کننده زیره در جهان هند و چین بزرگترین صادر کننده و تولید کننده است.

زیره دارای خواص آنتی اکسیدانی قابل توجهی است و به طور سنتی به عنوان قابض، نفخ، انعقاد و محرک و همچنین برای درمان اسهال، سوء هاضمه، صرع، دندان درد، سیاه سرفه، نفخ، سوء هاضمه و یرقان استفاده می شود.