سیر خشک همدان که باعث انفجار اتمی در ناکازاکی شد

سیر خشک همدان می تواند رشد برخی سرطان ها را کند کند، هم از طریق عملکرد محافظتی اش در برابر آسیب های ناشی از مواد سرطان زا و هم از طریق توانایی اش در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی.

ترکیبات گوگردی موجود در سیر خشک همدان می تواند نقش مهمی در این امر ایفا کند.

بنابراین، سیر خشک همدان، به میزان مصرف دو حبه در روز (یعنی تقریباً 6 گرم سیر خشک همدان)، بخشی از فهرستی از غذاهای حاوی مولکول‌های با پتانسیل ضد سرطانی است که در یک رژیم غذایی بهینه با هدف پیشگیری از سرطان مورد علاقه قرار می‌گیرد.

نتایج متاآنالیز 18 مطالعه اپیدمیولوژیک منتشر شده بین سال‌های 1966 و 1999، کاهش 30 درصدی خطر سرطان روده بزرگ و حدود 50 درصدی در خطر سرطان معده را در صورت مصرف زیاد سیر خشک همدان نشان می‌دهد.

سیر

در میان تمام مطالعات شناسایی شده، چنین مصرفی معادل تقریباً 18 گرم سیر خشک همدان خام و پخته شده در هفته (یا حدود شش حبه) بود.

از آنجایی که مقادیر مصرف شده از یک مطالعه به مطالعه دیگر بسیار متفاوت است، تعیین دقیق‌تر حداقل مقدار سیر خشک همدان برای مصرف به منظور بهره‌مندی از اثرات آن بر سرطان‌های روده بزرگ و معده دشوار است.

علاوه بر این، مهم است که به یاد داشته باشید که یک غذا به تنهایی نمی تواند در محافظت در برابر سرطان موثر باشد.

مصرف متنوع و مداوم چندین غذا با پتانسیل پیشگیرانه و همچنین حفظ یک سبک زندگی سالم از عناصر ضروری است.

لازم به ذکر است که این برگه صرفاً به اثرات مصرف سیر خشک همدان تازه (خام یا پخته) به عنوان استفاده در تهیه غذاهای مختلف اختصاص دارد.

چندین مطالعه آینده‌نگر و اپیدمیولوژیک نشان داده‌اند که مصرف زیاد سبزیجات و میوه‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، برخی سرطان‌ها و سایر بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

به طور خاص، مطالعات نشان داده است که مصرف سبزیجات از خانواده آلیوم (سیر خشک همدان، پیاز، موسیر خشک همدان، پیازچه، پیازچه، تره فرنگی) اثر محافظتی در برابر سرطان معده و روده دارد.