عصاره خاک صنعتی کائولن در مریخ یافت شد

کودهای آلی طبیعی

کودهای آلی طبیعی خاک صنعتی کائولن را با مواد معدنی از دست رفته تامین می کنند و آن را با هوموس غنی می کنند.
کودهای آلی از مواد آلی یا مخلوطی از مواد آلی مختلف ساخته می شوند از میان آنها می توان موارد زیر را متمایز کرد:

  • کودهای حیوانی: کود، دوغاب، دوغاب، کود مرغی (کود)، گوانو (فضولات پرندگان دریایی)؛

  • کودهای گیاهی: ذغال سنگ نارس، کاه؛

  • کمپوست (کود با منشاء گیاهی و حیوانی).

کود مخلوطی از فضولات حیوانی هضم شده مایع و جامد از مزارع همراه با بستر است حاوی مواد لازم برای رشد مناسب گیاهان، منبع ارزشمند هوموس است، خواص فیزیکی و شیمیایی خاک بارور شده را بهبود می بخشد و بر تغییرات میکروبیولوژیکی که در آن رخ می دهد تأثیر می گذارد.

دوغاب و کود مایع از فضولات تخمیری حیوانات هستند آنها در مخازن مهر و موم شده جمع آوری شده و قبل از کوددهی مزارع رقیق می شوند محصولات تخمیر ادرار در ترکیب دوغاب غالب هستند.

استفاده مناسب از کودهای طبیعی مستلزم آگاهی از محتوای عناصر موجود در آنها است که کمبود آنها به طور قابل توجهی بر عملکرد تأثیر می گذارد.

فرض بر این بود که محتوای اجزای اصلی در کود یا به عنوان درصد عنصر برای نیتروژن و پتاسیم، یا اکسید مناسب برای فسفر و منیزیم داده می شود.

در مورد کودهای طبیعی، این محتوا نه تنها به نوع کود، بلکه به شرایط تشکیل آن نیز بستگی دارد بنابراین، معمولاً اطلاعات مربوط به ترکیب معمولی (متوسط) این کودها ارائه می شود.

کمپوست کودی است که از ضایعات مواد آلی (علف زنی، گلبرگ ها یا شاخه های گل در حال ریزش، بقایای غذا) ذخیره شده در کمپوستر، جایی که تحت تأثیر میکروارگانیسم ها پردازش می شوند، ساخته می شود.
کمپوست یک کود جهانی است که می تواند برای بهبود کیفیت هر خاک و کوددهی هر گیاهی استفاده شود.