عوارض استفاده دستگاه ساکشن ریه برای بیماران آسم

علاقه به توراکوسکوپی (کاهش درد بعد از عمل، سرعت بهبودی، کاهش مدت بستری) و جراحی رباتیک برای جراحی ریه در اکثر موارد انتخاب شده، منجر به تطبیق توراکوسکوپی شده است.

بعد از عمل ریه باید چند جلسه درمانی با دستگاه ساکشن ریه نیز داشته باشید

امروزه، تخصص لاپاراسکوپی و رباتیک جراحان HPJM امکان اعمال این روش های جدید را در اکثر مداخلات جراحی قفسه سینه فراهم کرده است. در بیمارستان مرموز حتی جراحی های بزرگ قفسه سینه و گوارش هر هفته (لوبکتومی ریه، پنومونکتومی، هپاتکتومی، گاسترکتومی کامل و جزئی، DPC، پانکراتکتومی مرکزی و …) با ربات جراحی، به روش توراکوسکوپی و لاپاراسکوپی انجام می شود.

بیماران بستری کوتاه تری با درد کمتر و بازگشت سریعتر به زندگی عادی خواهند داشت البته مانند هر عمل جراحی، ممکن است علاوه بر عوارض خاص جراحی ریه، عوارض خاصی مانند واکنش به بیهوشی، عفونت، خونریزی، آسیب به اندام شکمی مجاور، به خصوص زمانی که کالبد شکمی جراحی مشکل باشد، وجود داشته باشد.

تغییرات موضعی کشف شده در طول مداخله یا ظهور یک عارضه غیرمنتظره ممکن است جراح شما را وادار کند که مداخله ای را که در ابتدا برنامه ریزی شده بود تغییر دهد تا هر کاری ممکن است برای رفع مشکلات پیش آمده انجام دهد.

روش توراکوسکوپی و روباتیک را می توان به توراکوتومی (جراحی کلاسیک توسط یک اسکار بزرگ به طور کلی در سمت قفسه سینه بین دنده ها) تبدیل کرد میانگین نرخ تبدیل یافت شده در ادبیات 30٪ است و با تجربه پزشکان کاهش می یابد (8 تا 10٪ در تجربه ما).

عوارض ریوی پس از عمل که کمتر از عوارض قلبی مطالعه شده اند، از شایع ترین و جدی ترین موارد در طی جراحی های بزرگ هستند همکاری نزدیک بین پزشک معالج و متخصصان مختلف برای پیش بینی بروز این عوارض ضروری است.

ارزیابی قبل از عمل اساساً بر عناصر بالینی متمرکز شده است و انتخاب تکنیک های جراحی و بیهوشی عناصر کلیدی برای کنترل بهتر این خطرات هستند پس از عمل، تکنیک های انبساط ریه به حداقل رساندن میزان و شدت عوارض تنفسی کمک می کند.