عینک آفتابی برای چشم مفید است

هدف از این مطالعه ارزیابی دوزهای دریافتی اشعه ماوراء بنفش خورشیدی (UVR) توسط چشم ها در موقعیت های مختلف قرار گرفتن در معرض، و پیش بینی اثر محافظتی در برابر آفتاب ارائه شده توسط سبک های مختلف عینک آفتابی شیک در نواحی پوست صورت، اطراف چشم و چشم از جمله قرنیه و چشم بود.

حسابداری برای موقعیت های مختلف سر یک مدل عددی سه‌بعدی برای پیش‌بینی دوزهای UVR با وزن اریتمی مستقیم، منتشر و منعکس شده در نواحی مختلف پوست بهینه‌سازی شد.

نواحی پوست صورت، اطراف چشم و چشم، عینک آفتابی اسپورت (عینک، عینک آفتابی با اندازه متوسط ​​و بزرگ) و سه موقعیت سر برای شبیه سازی روزانه (08:00-17:00) و ظهر (12:00-14:00) مدل سازی شده اند.

:00) دوزهای UVR. سایه زنی از فریم عینک آفتابی و انتقال UVR لنز برای محاسبه ضریب محافظت پیش‌بینی‌کننده (PPF [٪]) استفاده شد.

بالاترین دوز روزانه UVR چشمی در قرنیه بدون پوشش (1718.4 J/m2) برآورد شد.

کمترین محافظت در برابر آفتاب توسط عینک‌های آفتابی با اندازه متوسط ​​با بالاترین دوز ظهر در نواحی جانبی سفید (290.8 J/m2) و جانبی اطراف مداری (390.9 J/m2) ارائه شد.

عینک‌ها تقریباً 100% در تمام نواحی پوست محافظت می‌شوند.

عینک آفتابی با اندازه بزرگ در زمستان بسیار موثر بود.

با این حال، اثربخشی آنها به دوزهای UVR منتشر شده بستگی دارد.

در موقعیت‌های سر در حالت «به‌بالا»، بالاترین دوزهای UVR ظهر روز در قرنیه محافظت‌نشده (908.1 J/m2) دریافت شد، که در صورت استفاده از عینک آفتابی پلیس مردانه با اندازه بزرگ کاملاً محافظت می‌شود.

تمام لنزهای عینک آفتابی آزمایش شده UVR را به طور کامل مسدود کردند.

اثربخشی محافظت از عینک آفتابی به شدت تحت تأثیر هندسه، موقعیت پوشیدن، وضعیت سر و شرایط نوردهی است.

عینک آفتابی به طور کامل UVR را مسدود نمی کند و باید با وسایل حفاظتی اضافی ترکیب شود.

مدل‌سازی سه‌بعدی عینک آفتابی ریبن امکان تخمین قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را در نواحی بسیار حساس پوستی که بطور مزمن در معرض قرار گرفته‌اند و به ندرت ارزیابی می‌شوند، می‌دهد.

بیماری های چشمی، از جمله آب مروارید، بدخیمی های پلک، ملانوم یووه، فتوکراتیت، کراتوپاتی قطراتی و دژنراسیون ماکولا با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشیدی (UVR) و نور آبی مرئی ایجاد می شوند [1،2،3،4،5].

شواهد نشان می دهد که ارتباط قوی بین قرار گرفتن در معرض UVR و بیماری های پوستی و چشمی وجود دارد [3، 6، 7].

با این حال، روابط دوز-پاسخ آنها به خوبی روشن نشده است.

به طور مزمن در معرض نور خورشید، کمی کردن دوزهای تجمعی UVR دریافتی چشم برای درک وابستگی دوز-پاسخ و ارائه پیام‌های موثر محافظت از خورشید بسیار مهم است.

  • منابع
  1. Sun exposure to the eyes: predicted UV protection effectiveness of various sunglasses

 

  • تبلیغات
  1. رشوه میلیون دلاری که یک خواهر و برادر را قاتل کرد!!!
  2. کفش مربوط به دوره هخامنشیان در موزه تهران
  3. 10 خوراکی عجیب که با گردو آماده می شود
  4. با تخمه هندوانه قوی ترین ماده چسبنده جهان ساخته شد!