لواشک چوبی به عنوان تنها غذای فضانوردان در کره مریخ شاخته شد

در لواشک چوبی فراوان ترین قندهای محلول مشاهده شده گلوکز و فروکتوز همراه با الکل قند سوربیتول بودند، در حالی که اسیدهای مالیک، اگزالیک و شیکمیک فراوان ترین اسیدهای آلی بودند.

در لواشک چوبی، محتوای بالای سیتریک (522.4-711.5 mg/g FW) و اسید مالیک (159.8-266.7 mg/g FW) و فروکتوز قند موجود در بالاترین غلظت (2.17-4.43 درصد کل قندها) است.

افزایش در محتوای کل جامدات محلول در گیاهان لواشک چوبی تلقیح شده با سویه PGPB Pedobacter sp را نشان داد.

در لواشک چوبیهای سفید و قرمز، اسیدهای تارتاریک، مالیک و سیتریک غالب ترین اسیدهای آلی هستند. در مطالعه ای بر روی 24 گونه لواشک چوبی قرمز، اسیدیته قابل تیتراسیون، که به عنوان معادل اسید تارتاریک بیان می شود، از 3.9 تا 13.5 گرم در لیترمتغیر بود.

غلظت اسید تارتاریک را دنبال می کنند که از 2.49 تا 7.70 گرم در لیتر اسید تارتاریک متغیر است.

در مطالعه دیگری با لواشک چوبیهای قرمز از مناطق Douro و Dão، پرتغال، مشخص شد که لواشک چوبی قرمز منطقه Douro دارای محتوای بالاتری از اسید تارتاریک است.

این بررسی با هدف خلاصه کردن و به روز رسانی دانش در مورد ترکیب لواشک چوبی  های قرمز و توصیف جدیدترین تحقیقات در مورد مزایای سلامتی برخی از لواشک چوبی  های قرمز انتخاب شده است.

لواشک چوبی  ای است که اخیراً به عنوان غذای کاربردی و مغذی جدید شناخته شده است. به عنوان مثال، زغال اخته به عنوان یک عملکرد منحصر به فرد برای حفظ سلامت دستگاه ادراری شناخته شده است.

در  لواشک چوبی کشت شده، این ترکیب زیست فعال حدود 10 میلی گرم در 100 گرم وزن خشک (DW) است.

به عنوان مثال، سطح ویتامین C در بین ارقام لواشک چوبی، لواشک چوبی زغال اخته، تمشک، زغال اخته، تمشک قرمز و لواشک چوبی از 5 تا 100 گرم در هر 100 گرم وزن تر (FW) متغیر بود. زغال اخته غنی ترین لواشک چوبی  از نظر اسید اسکوربیک است، در حالی که محتوای تمشک مشابه لواشک چوبی است و تمشک دارای ارزش کمتری در حدود 34 میلی گرم در 100 گرم FW است.