مصرف رزماری تازه برای از بین بردن شپش مو

رزماری تازه درختچه ای همیشه سبز با برگ های باریک و شبیه به ارتفاع تا 2 متر است. رزماری عطری قوی مانند طراوت دریا دارد. در مکان های گرم اغلب به عنوان پرچین استفاده می شود. رزماری در فوریه و مارس شکوفا می شود.

گلها کوچک و آبی هستند.
رزماری officinalis در یونان، روم، مصر بسیار پراکنده است، در زمان های قدیم این گیاه مقدس محسوب می شد. افسانه های بسیاری بر اساس آن ساخته شده است.

رزماری در مراسم مذهبی برای دور کردن ارواح شیطانی استفاده می شد. برای مدت طولانی، گیاه رزماری نماد فراوانی، رفاه و ابدیت در نظر گرفته می شود. در یونان باستان، روم، مصر، رزماری نماد مرگ بود. در یونان باستان تاج گلی از گل رزماری بر روی قبر می گذاشتند و شاخه های رزماری را به بستگان می دادند. مصریان شاخه ی مرده رزماری را در دست گرفتند. اعتقاد بر این بود که در سفر به دنیایی دیگر خوشایند خواهد بود.

رزماری

تصویر شاخه رزماری اغلب بر روی سنگ قبر استفاده می شود.
رزماری محرک خوبی برای ایمنی است، دارای خواص ضدالتهابی، مقوی، ضد افسردگی و آنتی اکسیدانی زخم است. برای خستگی عمومی، فشار خون پایین، ناتوانی جنسی و غیره استفاده می شود.

رزماری به طور گسترده در لوازم آرایشی به عنوان یک ابزار قوی در برابر سلولیت و چاقی استفاده می شود، تاثیر مثبتی بر پوست دارد، تسکین را صاف می کند، گردش خون را تحریک می کند.

روغن رزماری بسیار قدردانی می شود. خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد. همچنین روغن رزماری پوست بدن را سفت می کند. رزماری هنگامی که با سایر ادویه ها مخلوط می شود در پخت و پز به عنوان چاشنی برای غذاهای ماهی و گوشت، کنسرو، سالاد، سس، اضافه کردن آن به چای و غیره استفاده می شود.
بنابراین، همانطور که می بینیم، گیاه رزماری افیسینالیس ممکن است در بسیاری از کره ها استفاده شود و بدون شک مفید است.