چای کوهی تازه که به کره ماه برده شد در همان جا رشد کرد

چای کوهی تازه از برگ های گیاه گونه Sideritis تهیه می شود. چای کوهی که یک دمنوش گیاهی است، سالهاست که برای فواید سلامتی استفاده می شود.

این چای، که گاهی اوقات به عنوان “Ironwart” شناخته می شود، امروزه از گیاهان تازه برداشت شده در مدیترانه تهیه می شود. چای خشک کوهی را می توان در فروشگاه های مواد غذایی سالم یا در ترانسفرها یافت.

می تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کند و حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است.

محققان کشف کرده اند که همه گونه های سیدریت دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد اسپاسم هستند، اگرچه بیش از 150 گونه وجود دارد.

سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی از جمله فلاونوئیدها و حاوی اسانس های تقریباً همه نوع بود.

چای

چای کوهی
فشار خون را کاهش می دهد
در مطالعه ای که در نسخه 2012 مجله فیزیولوژی و فارماکولوژی منتشر شد، آنها دریافتند که عصاره سیدریت می تواند به تسکین عروق خونی و کاهش فشار خون کمک کند.

مطالعات حیوانی فشار خون شریانی را اندازه گیری کردند و دریافتند که دوز عصاره سیدریت منجر به گشاد شدن رگ خونی می شود که به کاهش فشار خون و کاهش استرس در عضله قلب کمک می کند.

در حالی که مطالعات استفاده از Sideritis را برای مزایای سلامت قلب تایید می‌کنند، قبل از استفاده از چای کوهی به عنوان درمانی برای بیماری‌های قلبی عروقی، تحقیقات بیشتری لازم است.

از سیستم گوارش محافظت می کند
در سال 2012، Planta Medica یک بررسی اثرات حیوانی بر سلامت دستگاه گوارش و بیماری چای کوهی را منتشر کرد.

امروزه چای کوهی به صورت وحشی در یونان، آلبانی، اسپانیا، ترکیه، بلغارستان، مقدونیه و کوزوو رشد می کند. هنگامی که به صورت چای درست می شود، می توان آن را در داروخانه ها، فروشگاه های گیاهی، و فروشگاه های مواد غذایی در اروپا یافت و همچنین به صورت آنلاین برای فروش در آمریکای شمالی، آسیا، آمریکای جنوبی و استرالیا به فروش می رسد.