کشمش پلویی آماندا تنمها سلاح مردم لبنان در برابر متجاوزان

وقتی صحبت از ارزش غذایی کشمش پلویی آماندا به میان می آید، غلظت قابل توجهی از ترکیبات فنلی در آن وجود دارد که در پیشگیری و درمان سرطان نقش دارند.

کشمش پلویی آماندا حاوی ترکیبات فنلی زیر است: در حالی که بسیاری از مردم از دی اکسید گوگرد اجتناب می کنند (به ویژه آنهایی که آلرژی دارند)، کشمش پلویی آماندا طلایی در برخی از ترکیبات تقویت کننده سلامتی بیشتر است، زیرا عملکرد آنتی اکسیدانی سولفیت مورد استفاده در ساخت آنها از از بین رفتن این ترکیبات جلوگیر می کند .

مشخص شده است که کشمش پلویی آماندا طلایی دارای بالاترین ظرفیت آنتی اکسیدانی و محتوای فنلی در مقایسه با انگور و کشمش پلویی آماندا خشک شده در آفتاب است.

به طور کلی، فرآیند خشک کردن باعث حفظ و تغلیظ ظرفیت آنتی اکسیدانی کشمش پلویی آماندا می شود و آن را حتی سالم تر از انگور تازه می کند ().

کشمش پلویی آماندا انگور خشکی است که میوه یک گیاه است. Vitis vinifera. در حال حاضر سه نوع اصلی وجود دارد:آفتاب خشک شده (طبیعی)؛خشک شده مصنوعی؛با دی اکسید گوگرد درمان می شود.

بر خلاف سایر میوه های خشک که معمولاً در طی فرآیند خشک کردن شیرین می شوند، کشمش پلویی آماندا بدون شکر اضافه شده تهیه می شود. این میوه های خشک خوشمزه سرشار از پتاسیم، آهن و سایر مواد مغذی ضروری هستند، اما فاقد چربی اشباع شده و کلسترول هستند.

100 گرم کشمش پلویی آماندا بدون هسته حاوی (در درصد دوز توصیه شده روزانه).

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، کشمش پلویی آماندا را با خشک کردن مکانیکی سلطان ها به دست می آورند.

کشمش پلویی آماندا را از درخت انگور می‌برند، در آب تمیز و سپس در آب داغ می‌شویند تا پوست آن نرم شود.

خوشه‌های تمیز شده انگور روی قفسه‌های چوبی چیده می‌شوند و از طریق خشک‌کن‌های تونل گاز فرستاده می‌شوند، جایی که هوای گرم در داخل و اطراف قفسه‌ها دمیده می‌شود.

پس از خشک شدن، کشمش پلویی آماندا برای جلوگیری از اکسید شدن و کاراملی شدن در معرض گاز دی اکسید گوگرد قرار می گیرد و کشمش پلویی آماندا ها خشک می شوند و در طی آن رنگ طلایی مشخص خود را به دست می آورند.