کمپوست مناسب برای انواع خاک می باشد

اگر یک باغبان ارگانیک هستید و می خواهید مطمئن شوید که منبع قارچ نیز کاملاً ارگانیک است، کمپوست قارچ را از مزارع قارچ ارگانیک معتبر که لقاح ارگانیک، مدیریت آفات و بیماری های قارچی را انجام می دهند، انتخاب کنید.

بیشتر کمپوست قارچی که در تجارت فروخته می‌شود کهنه یا پخته شده است، اما اگر کمپوست قارچی را خریداری می‌کنید که هنوز تازه است، قبل از اینکه آن را به خاک خود اضافه کنید نیاز به پخت دارد و همین امر باعث افزایش قیمت کمپوست قارچ می شود.

مواد تازه را در پاییز، زمستان یا اوایل بهار خریداری کنید تا زمان کافی برای نشستن و درمان قبل از کاشت یا پخش آن در اطراف گیاهان داشته باشید.

باران و برف نمک‌های اضافی را از بستر می‌شویند و باقیمانده آفت‌کش‌هایی که ممکن است در زیرلایه رشد قارچ وجود داشته باشد، زمان لازم برای تجزیه شدن دارند.

کمپوست قارچ کهنه و پخته شده را می توان در هر زمان در بهار یا تابستان استفاده کرد.

کاربرد زمانی موثرتر است که خاک نسبتاً خشک باشد، که از فشرده شدن خاک در حین خاکورزی در اصلاحات جلوگیری می کند.

کمپوست قارچ کهنه، یا در خاک کار می شود یا در اطراف پایه به عنوان مالچ پخش می شود، می تواند به طیف وسیعی از گیاهان اضافه شود، از جمله:

چمن ها، همچنین به عنوان یک پوشش برای چمن های تازه بذر
باغ های سبزیجات
باغات
گیاهان چند ساله، درختان و درختچه ها
گیاهان کانتینری
مطمئن شوید که فقط از خاک قارچ کهنه شده در اطراف رودودندرون ها، آزالیا، کاملیا و سایر اعضای خانواده هیث (Ericaceae) استفاده کنید زیرا محتوای نمک زیاد می تواند به گیاهان آسیب برساند.

برای تخت گل و باغچه سبزیجات، یک تا سه اینچ کمپوست قارچ را به طور مساوی روی سطح پخش کنید و آن را در شش اینچ بالای خاک بمالید.

برای گیاهان کانتینری، حدود یک چهارم حجم کمپوست قارچ کهنه را با سه چهارم محیط گلدان مخلوط کنید.

  • منابع 
  1. What Is Mushroom Compost and Why Use It